krummelure

Just another WordPress.com site

Jeg har en ting….. april 7, 2011

Filed under: Uncategorized — trinemia @ 6:16 pm

med Magtens Korridorer. En stor ting. Jeg har ikke sat plakater op. Men min hjerne er fuld af mentale plakater f.eks. noget i stil med Johan Olsen i sin klassiske syngepositur:

Foto lånt hos live-foto.dk

Det startede med et crush på sangen “Milan Alle”. Så købte jeg CD’en. Og hørte den 100 gange (mens børnene rullede med øjnene).

Teksterne er jo det rene skære lyrik af fineste slags (måske lige Hesteluder undtaget), og jeg er dybt fascineret af mandens kombination af intellekt og ren rå Rock n’ Roll. På dansk.

Var til to koncerter sidste år- en med min mand, som havde forbarmet sig over konenes teenagetendenser og købt 2 billetter- vi havde en rigtig fed aften, når Magtens korridorer går på scenen er der fest!

Så var der jo lige en fredags-rock, hvor den eneste der kunne tage med mig var min 10-årige datter. Så det gjorde hun. Med stor succes- jeg kan anbefale at medbringe barn til koncert- folk er meget omsorgsfulde “hun skal da kunne se” og sådan endte vi i FORRESTE række midt for. Her er dokumentation:

Vi blev der til de havde forladt scenen, og gik ud af yndige blomster-Tivoli med klangen af rivende guitar i ørerne. Skønt.

Efter at have rusket rundt på YouTube i uhyggeligt lang tid for at høre gamle numre, fik jeg omsider investeret i disse to igår:

Titlerne alene er geniale,  “friværdi” og “det krøllede håb”.

 Glæder mig til de lander i postkassen.

Skulle man ikke lige runde af med en smagsprøve på godterne:

 

2 Responses to “Jeg har en ting…..”

  1. jensdrejer Says:

    Jeg ved godt, at “Magtens korridorer” ikke er nye på den danske musikscene, men jeg er ikke så hurtig og det er faktisk første gang jeg hører deres musik.

    Men jeg synes det var rigtig flot og spændende. Jeg hører mest klassisk, men det er ikke så velegnet når jeg vasker op. Så har jeg brug for noget med lidt mere energi. Og jeg trænger til lidt fornyelse – nu tror jeg, at jeg vil holde lidt øje med Magtens korridorer og se om jeg kan finde noget af deres musik! Selvfølgelig kan man det, men jeg køber det helt på tilbud.😉

    • trinemia Says:

      Hej Jens-hvis du mest er til klassisk, så er det da virkelig et ryk at høre bare et nummer med MK :o) som sagt er det teksterne der tricker mig, og så blev jeg venner med musikken også! Johan Olsen har en PHD i human biologi og er ansat som forsker på KBH universitet- det er en vældig syret kombination synes jeg!


Skriv et svar

